Sydkorea‎ > ‎

Sydkorea 2019

Vores anbefaling..

indsendt 11. okt. 2019 16.32 af Maria Tarnow   [ opdateret 14. okt. 2019 04.03 ]

12.10.2019

Det har været en fantastisk rejse igennem vores børns fødeland, hvor vi har set mange af de lighlights som Sydkorea har at tilbyde. Vi glæder os til at komme tilbage igen for der er så meget mere at opleve.

Det har været utrolig nemt, at rejse rundt i Sydkorea i bil, hvilket vi kun kan anbefale andre. Vi havde en engelsk gps i bilen og så havde vi installeret Navermaps på telefonerne, da man ikke kan bruge Googlemaps. Det er også meget mere tidsbesparende og gør turen mere afslappet i forhold til at skulle tage offentlig transport. Specielt også, når man rejser med børn.

I forhold til overnatning, skal man huske at tjekke antal senge. Selv om vi havde skrevet, at vi var 2 voksne og 2 børn, så oplevede vi et par gange på turen, primært på pensionater, at der kun var senge til de voksne, så børnene måtte sove "Korean style". Her sover man på gulvet på et blødt underlagt/tæppe. Da vi spurgte til det, fortalte de, at sådan er det normalt, at børn sover i Sydkorea.

Daniel og Sophia tog oplevelsen med et smil på læberne :-)

KTX lyntog

indsendt 11. okt. 2019 15.59 af Maria Tarnow

11.10.2019

Feriens sidste highlight var turen fra Gwangju til Seoul i KTX lyn toget, hvilket Daniel havde glædet sig meget til.

Toget var oppe på en hastisghed på 300 km i timen, så turen tog kun lige under 2 timer. Hastigheden kunne slet ikke mærkes, mens man sad i toget, kun lidt propper i ørerne.

Det var en super behagelig måde, at komme hurtigt fra A til B.

Gwangju - Damyang Bamboo Forest

indsendt 10. okt. 2019 06.35 af Maria Tarnow   [ opdateret 10. okt. 2019 06.36 ]

10.10.2019

Efter formiddagens forlystelser, kørte vi videre til Damyang Bamboo forest. Det var rigtig hyggeligt, at gå rundt blandt de store bambustræer. De havde virkelig gjort meget ud af det med små stier og afslapningsområder.

Der var også et smukt vandfald på Lovers Lane, hvor vi så næsten ægte pandabjørne.

Sophia viste rundt i skoven med et kort som vi havde fået i informationen. Der var slet ingen tvivl om, at hun også var rigtig stolt over "hendes" by. Det var så dejligt at opleve :-)

Gwangju - Meudeung cable car & Monorail

indsendt 10. okt. 2019 06.21 af Maria Tarnow

10.10.2019

Vi har haft den sjoveste dag rundt i Sophias by - Gwangju.

Vi startede med, at tage Meudeung cable car (pæn stejl) op til toppen af bjerget, hvor vi havde en flot udsigt ud over Gwangju.

Herefter prøvede vi monorailen, hvor vi blev kørt rundt på en skinne langt over jorden og trætoppene.
Det var så sjovt, men også lidt angstprovokerende, da både cable car og monorail så lidt slidt ud.

Gwangju - Fejring af familiedag

indsendt 10. okt. 2019 03.07 af Maria Tarnow

09.10.2019

For at fejre vores familiedag med Daniel, spiste vi på en rigtig lækker resturant i Gwangju.

Det manglede ikke noget - ikke engang tandbørster, så vi kunne børste tænder efter maden :-)

Boseong Green Tea Fields

indsendt 10. okt. 2019 02.55 af Maria Tarnow

09.10.2019

Eftermiddagen blev brugt på Boseong Green Tea plantage, hvor vi gik blandt the rækkerne og nød udsigten, samt de dejlige dufte af grøn the.

Vi købte også lidt grøn the som vi kunne have med hjem.

Børnene var dog ikke lige så begejstret for det som forældrene var, da de så trapperne op til the markerne. Åh nej, trapper igen :-)

Suncheonman Wetland

indsendt 10. okt. 2019 02.42 af Maria Tarnow

09.10.2019

En spændende formiddag i Suncheon, hvor vi så det smukke wetland område. Vi gik en vandretur på en times tid, hvor vi kom rundt i hele området og sluttede af oppe i observatoriet. Udsigten var fantastisk.

Suncheonman Wetland er bestemt et besøg vørd - afsæt gerne mere end en formiddag.

Vejret var super dejligt, så det kunne ikke have været bedre.

Familiedag

indsendt 10. okt. 2019 01.02 af Maria Tarnow

09.10.2019

I dag er vores familiedag - 12 år siden, at vi fik den dejligste lille Daniel Min-Wu i vores arme i Sydkorea.

Det er skønt, at kunne være tilbage i Sydkorea på denne fantastiske og specielle dag.

Daniel, vi elsker dig overalt på jorden!

Knus mor, far og Sophia.

Strandtur

indsendt 8. okt. 2019 04.29 af Maria Tarnow

08.10.2019

Dejlig eftermiddag på stranden med sol, softice og så fik vi alle soppet i det klare vand.

Darangee Village

indsendt 8. okt. 2019 04.20 af Maria Tarnow

08.10.2019

Vi har haft en skøn dag rundt på Namhae, hvor vi har besøgt Darangee Village og set de ikoniske rismarker op af bjergsiden. Bagefter spiste vi på en lokal restaurant, hvor vi fik en lækker fiskeret med tilhørende risvin. Vi fik også smagt rosmarin the som vi købte med hjem.

Vejret er fortsat skønt og solen skinner fra en skyfri himmel.