USA‎ > ‎

USA 2017

Lake Tahoe - River Rafting - forsinket opslag

indsendt 25. jun. 2017 12.17 af Maria Tarnow   [ opdateret 25. jun. 2017 13.03 ]

14.06.2017

Et af feries højdepunkter var vores river rafting tur ved Truckee River ved Lake Tahoe. Vi havde valgt en familie tur - level II og lidt III, så alle kunne være med. Jeg kom til at sidde i højre side, så jeg skulle bruge venstre hånd mindst muligt.

Det var super sjovt med fald, spins og en masse plask og skumsprøjt. Selv om børnene sad i læ bag os, så blev vi alle våde, så det var godt, at vi havde våddragter på. Vejret var dejligt, men vandet var meget køligt.

Turen var booket med Tahoe Whitewater Tours - www.gowhitewater.com - et lille familiefirma med mange års erfaring - som vi kun kan anbefale. Vores guide John var rigitg sød, sjov og hjælpsom. Han kunne også fortælle en masse området, så det kunne ikke havde haft en bedre tur.

Det er bestemt ikke sidste gang, at familien Tarnow skal på river rafting :-)

Battlefield i Las Vegas - forsinket opslag

indsendt 24. jun. 2017 11.23 af Maria Tarnow   [ opdateret 24. jun. 2017 11.32 ]

09.06.2017

I dag har Daniel og Thomas været ude at skyde med skarpt Las Vegas style. Vi blev hentet på hotellet i en Humvee og kørt til skydebanen.

Først valgte vi våben og målskive - vores mål var en zombie. Herefter fik vi instruktion og så var det til til at skyde. Der blev skudt med måde pistol og maskingevær. Særligt S&W 500 gjorde indtryk, da det er den største pistol på markedet.

Efter skydningen kunne vi gå på opdagelse i de mange militærkøretøjer foran skydenbane. En megacool oplevelse for begge drenge.

Se billeder her: Battlefield

Hollywood

indsendt 21. jun. 2017 23.34 af Maria Tarnow

21.06.2017

En sjov dag i Hollywood, på Rodeodrive og oppe i Griffen Observatory. Ved sidstenævnte havde vi et fint kig til Hollywood skiltet og flot udsigt over LA.

Vi nåede også et par guitarbutikker :-)

Knott´s Berry Farm

indsendt 21. jun. 2017 22.54 af Maria Tarnow   [ opdateret 23. jun. 2017 14.21 ]

20.06.2017

Da vi har vores sidste tre overnatninger i LA på Knott´s Berry Farm Hotel, var det oplagt at tage en tur i forlystelsesparken. Så i 35 graders varme og skyfri himmel, startede vi dagen med at prøve vilde rutchebaner med diverse loops og høj fart.

Sophia var desværre ikke høj nok til at prøve alle tingene, så vi hyggede os også i den mere rolige del af parken.

Det var en rigtig dejlig dag :-)

Solvang

indsendt 21. jun. 2017 22.27 af Maria Tarnow   [ opdateret 22. jun. 2017 10.16 ]

19.06.2017

På vej mod LA var vi en kort tur forbi Solvang - byen med danske rødder i Californien.

De fortæller, at vejret altid er fantastisk i området, så man kan sagtens forstå de danskere som i tidernes morgen slog sig ned her.

Men når alt kommer til alt, så er det mest danske tilbage nu kun efternavnene på butikkerne..

Se flere billeder her

Ophold på Madonna Inn

indsendt 19. jun. 2017 23.31 af Maria Tarnow   [ opdateret 20. jun. 2017 08.50 ]

19.06.2017

Tilbage på Madonna Inn, hvor Thomas friede for 12 år siden. Nu sidder vi her igen med verdens dejligste børn.

Eventyret er først lige begyndt..

17-Mile Drive i Pebble Beach

indsendt 19. jun. 2017 22.43 af Maria Tarnow

18.06.2017

Kystvejen rundt langs Monterey bugten er også 17 mile drive - en af Californiens mest eksklusive områder. Vi kørte forbi den en store millionærvilla efter den anden som lå med en fantastisk udsigt over Stillehavskysten. Selv børnene var imponeret over de smukke omgivelser - wellness for sjælen.

Monterey Bay

indsendt 19. jun. 2017 21.52 af Maria Tarnow

18.06.2017

På vej ned af Highway 1 stoppede vi ind ved Monterey Bay som er et fantastisk hyggeligt havneområde. Der var byfest med mindre boder og lokale musikkere som underholdte.

Børnene og jeg prøvede at holde nogle meget rolige papegøjer. Vi kunne sagtens have brugt i hel dag i Monterey med hval safari osv., men vi skulle desværre videre.

Santa Cruz - Beach Boardwalk

indsendt 17. jun. 2017 22.29 af Maria Tarnow

17.06.2017

Eftermiddagshygge på Beach Boardwalkén ved Santa Cruz. Stemningen kan ikke beskrives mere præcist end i sangen "Under the boardwalk" med The Drifters.

Både Daniel og Sophia elskede de mange forlystelser, alle de lækre snacks m.v.

Se flere billeder her

Roaring Camp Railroads

indsendt 17. jun. 2017 22.13 af Maria Tarnow   [ opdateret 23. jun. 2017 14.23 ]

17.06.2017

En spændende formiddag i Roaring Camp ved Santa Cruz. Området skal forestille at være fra den amerikanske borgerkrigstid. Vi var ude at køre med et gammel steam tog og så de kæmpe store Redwoods.

Thomas og jeg havde besøgt stedet for mange år siden og ville gerne vise det til Daniel og Sophia. Det er bestemt et besøg værd.