USA‎ > ‎USA 2005‎ > ‎

Wasington

indsendt 13. dec. 2008 05.42 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 07.56 af Maria Tarnow ]
Dagbog fra Wasington

27.04.05 I dag starter vores Trek Tur på tre uger gennem america. Vi mødes på et nærtliggende hotel, hvor vi hilste på de andre deltagere. Alle virkede rigtig søde. Thomas hjalp Steve, vores guide, med at pakke mini bussen og så var vi afsted. I mens regnede det og vi blev alle drivvåde. Vi kørte mod Wasington og slog lejer ca. 40 minutters kørsel derfra. Om aftenen spiste vi derinde og derefter fik vi en sightseeing tur. Vi så det hvide hus, the monuments - en flot by. Vi kørte tilbage til lejren og skulle for første gang sove i telt, hvilket vi ikke helt vat vant til.

28.04.05 Vi havde hele dagen til selv af udforske Wasington. Vi tog undergrundsbanen og derefter bussen ind til byen som var utrolig flot og meget ren. Vi gik rundt og så bl.a. Holocaust Memoriel museum, Naturhistorisk museum, Air and Space museum. De var alle doneret af familien Smithsanian. Vi tog videre ud til Arlington Cemetery, hvor alle soldaterne fra Vietnam krigen ligger begravet samt JF Kennedy. Det var flot og en meget speciel oplevelse. Om aftenen vaskede vi tøj og fik slappet af.