USA‎ > ‎

USA 2005

San Francisco

indsendt 13. dec. 2008 06.32 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 06.45 af Maria Tarnow ]

31.05.2005

Om eftermiddagen tjekkede vi ind på hotellet i San Francisco. Vi kig tur i Chinatown og spiste sushi, hvilket var en stor oplevelse.

01.06.2005

Vi startede dagen med at køre ud til Golden Gate Bridge. Vi gik en tur over broen og fik nogle gode billeder. Derefter kørte vi op ad Philpert Street - stejleste gade, og Lambert - den mest snoede.

Før vi kørte hjemad med sporvognen så vi sælerne på Pier 39. Om aftenen shoppede vi i et stort butikscenter og spiste på en 50'er diner.

02.06.2005

I dag har vi været med måd til Alcatraz hvor vi fik en audiotour. Det var en spændende oplevelse at se fængslet. Efter touren snakkede vi med en tidligere indsat, som havde begået et bankrøveri.

Om aftenen kørte vi rundt i byen og så de viktorianske huse, Castrol kvarteret og et Japansk center. Efter endnu en god bid mad på vores 50'er diner gik vi forbi Starbuck inden vi gik tidligt i seng.

03.03.2005

I dag har vi hygget os i byen - slappet af og nydt solen. Vi købte nyt tøj og pakkede vores ting til hjemturen.
Om aftenen så vi "Cinderella Man" i biffen. Det er underligt at skulle hjem i morgen. Det bliver hård at komme på arbejde på mandag.

Det har været en fantastisk tur!!

Se flere billeder fra San Francisco

Standfort University

indsendt 13. dec. 2008 06.31 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 06.46 af Maria Tarnow ]

31.05.2005

I dag besøgte vi Standfort universitetet hvor vi fik en rundtur. Det var et fantastisk flot sted. Det var spændende at høre de studerende fortælle om deres hverdag.

Efter besøget spiste vi frokost og besøgte et Intel microchip museum.

Se flere billeder fra Standfort University

Big Basin

indsendt 13. dec. 2008 06.30 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 06.49 af Maria Tarnow ]

30.05.2005

På vej til Big Basin stoppede vi i Boulder Creek. Der blev afholdt "Art and Vine festival" og Thomas købte en hovedpude som skulle hjælpe mod hovedpine.

I Big Basin så vi bl.a. det ælste træ - Father of the forrest og det højeste - Mother of the forrest. Det var en dejlig tur rundt i skoven.

Se flere billeder fra Big Basin

Roaing Camp

indsendt 13. dec. 2008 06.28 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 06.51 af Maria Tarnow ]

29.05.2005

Om formiddagen kørte vi op til Roaring Camp hvor vi kørte i damplokomotiv gennem redwoodskoven og så "Civil war reenactment" hvor lokale genskaber slag fra borgerkrigen. Der var virkelig gjort meget ud af udklædningen, redskaber, våben mm.

Vi lærte hvordan man holder sig for ørene under kanonild. Senere tog vi til stranden slikkede lidt sol. Om aftenen spiste vi sawfish på molen.

Se flere billeder fra Roaing Camp

Santa Cruz

indsendt 13. dec. 2008 06.27 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 06.53 af Maria Tarnow ]

28.05.2005

I Santa Cruz så vi "The Board Walk" - et rigtigt hyggeligt område lige som man har set på film. Det er meget dyrt at bo her på kysten, så vi må spare på maden ;-) Byen er dejlig og meget afslappet.

29.05.2005

Vi stod tidligt op og gik ned til stranden for at se en surferkonkurrence. Desværre var bølgerne små, så der var ikke så meget at se på.

Se flere billeder fra Santa Cruz

Monterey

indsendt 13. dec. 2008 06.25 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 06.57 af Maria Tarnow ]

28.05.2005

Ved Monterey kørte vi på "17 mile drive". Det var en utrolig flot tur med store huse og golfbaner.

Se flere billeder fra Monterey

Big Sur

indsendt 13. dec. 2008 06.24 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 07.00 af Maria Tarnow ]

28.05.2005

I dag er vi fortsat op ad Highway 1 hvor vi bl.a. har kørt gennem Big Sur. Vi spiste morgenmad på Deetjens Inn hvor vi fik blueberry pandekager - lækkert.

Se flere billeder fra Big Sur

Hearst Castle

indsendt 13. dec. 2008 06.23 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 07.02 af Maria Tarnow ]

27.05.2005

Vi er ved at være klar til at køre videre op langs kysten, men først skal vi ind og skrive en mail til familien - der skal nemlig være bryllup næste sommer. Det har jeg ventet på i snart 10 år. Jubii og hurra!!

Dagbog fra Hearst Castle

Vi kørte op langs highway 1 til Hearst Castle hvor vi tog en guidet tur i slottet. Det var meget flot og var bygget i 1920'erne prydet med antikviteter fra det gamle Europa og Ægypten.

Vi så også en film om Slottet. Bagefter fortsatte vi op langs kysten til Gorda Springs hvor vi spiste fisk og overnattede med udsigt over stillehavet.

Se flere billeder fra Hearst Castle

San Luis Obispo

indsendt 13. dec. 2008 06.21 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 07.12 af Maria Tarnow ]

Dagbog fra San Luis Obispo

26.05.2005

Vi besluttede at sove længe hvilket var hårdt tiltrængt. Derefter gik vi ned i byen og spiste en god frokost. Vi fik brændt vores billeder ned på en CD - så vi igen kan få taget nye billeder.

Om eftermiddagen var vi på stranden men det blæste desværre meget med sand. Vi kørte hjem igen og fik et vart bad - dejligt.
Derefter klædte vi os fint på, og tog ud og spise på Madonna Inn. Det var helt fantastisk - alt var i lyserødt. Vi fik noget utrolig dejligt mad og inde desserten faldt Thomas på knæ og friede til mig - jeg sagde selvfølgelig ja med det samme. Han havde købt en flot diamantring - den vil jeg gå med resten af livet.

Den bedste aften i mt liv.

Se flere billeder fra San Luis Obispo

Solvang

indsendt 13. dec. 2008 06.20 af Thomas Tarnow   [ opdateret 14. apr. 2017 07.14 af Maria Tarnow ]

Dagbog fra Solvang

25.05.2008

Vi har i dag været i Solvang - den danske by i Californien. Det var hyggeligt at gå rundt. Man fik næsten hjemve. Vi spiste morgenmad på Olsens bageri - det var lækkert.

Om eftermiddagen kørte vi ud og så et vandfald og derefter kørte vi til Ramada i San Luis Obisbo. På vejen så vi en drive inn biograf og besluttede at tage derhen om aftenen. Vi fik burgermad og masser af slik - det var så hyggeligt. Vi var rigtig amerikanske. Vi så to film: "Monster in law" og "House of wax". Den første var kanon sjov! Vi har haft en dejlig dag.